Classes Extraescolars
Inscriu-te a les classes extraescolars de robòtica i programació de Robo-TIC.
OFERTA FORMATIVA
GRUP 1
de 1er a 3er de primària
Iniciació a la programació amb Scratch i construcció de mecanismes i petits robots amb LEGO WeDo.
- Introducció a la robòtica.
- Conceptes bàsics de programació.
- Creació d’animacions amb Scratch.
- Construcció i programació de màquines simples i petits robots amb Lego WeDo.
GRUP 2
de 4t a 6è de primària
Programació amb Scratch i construcció de mecanismes i robots amb LEGO Mindstorms EV3.
- Conceptes bàsics i avançats de programació.
- Disseny de videojocs i petits programes informàtics amb Scratch.
- Disseny i construcció de robots Lego Mindstorms EV3.
- Programació dels robots per a la realització de reptes.
GRUP 3
de 1er a 4t d’eso
Construcció i programació de robots amb Lego Mindstorms EV3 i introducció al disseny d’Apps per a dispositius Android.
- Conceptes de programació orientats a la robòtica.
- Disseny i construcció de robots Lego Mindstorms EV3.
- Programació de robots per a la superació de diferents reptes.
- Introducció al disseny d’aplicacions per als dispositius mòbils Android.
ALTRES TALLERS
Tastet de robòtica en familia
Activitat per treballar la robòtica en familia.
Tallers a Educació Infantil
Aprenem a programar amb l’abella Bee Bot.
Tallers o Cursos
Ens adaptem a les necesitats formatives del alumnes.
Cursos Avançats
- Introducció a la programació amb codi.
- Introducció al disseny per ordinador (CAD).
- Introducció a l’impressió 3D.
- Introducció a Arduino.
Metodologia
A Robo-TIC treballem a partir de projectes en els que utilitzem peces LEGO per a construir petits robots, màquines simples i mecanismes diversos (engranatjes, rodes i eixos etc) que són programats a través de l’ordinador per a generar moviments (girs, desplaçaments amb sensors etc.)
Projectes
Els proyectes es basen en reptes tecnològics que els nois i noies han de resoldre, treballant en equip, fent recerca i potenciant al màxim la vessant creativa de cadascú.
En cada projecte, els nois i noies fan una introducció a la física, a les matemàtiques, i a les bases de la programació informàtica tot excercitant les seves habilitats de col-laboració i de comunicació dins del grup.
Grups
Els grups están formats per un mínim de 8 nois / noies fins a un màxim de 12. D’aquesta forma aconseguim una atenció gairabé individualitzada. Agrupem nois/es en tres franges d’edat:
- De 6 a 8 anys (Grup 1)
- De 9 a 11 anys (Grup 2)
- De 12 a 16 anys (Grup 3)
Fases
Les unitats didàctiques s’organitzen en tres fases:
- Introducció
- Disseny i Construcció
- Posada en comú i avaluació
Didactica
La nostra proposta didàctica per treballar els diferents projectes es basa en Les Quatre C:
- Connectar
- Construir
- Continuar
- Contemplar
LES QUATRE C
Connectar
Despertar la curiositat dels nois i noies, connectar amb allò que ja saben i motivar-los.
Construir
Quan es construeix un artefacte amb les mans, simultàniament es construeix coneixement amb la ment.
Continuar
Consolidar els nous coneixements i habilitats. Plantejar nous reptes per continuar aprenent.
Contemplar
Reflexionar sobre la feina feta i crear consciència dels nous coneixements adquirits.